PRODUKT OG MERKE

Produkt og Merke

VÅRE UTSALGSSTEDER OG SPAANLEGG

  1. Hvor kan jeg kjøpe Clarins-produkter?

    For å kjøpe et Clarins-produkt, kan du bestille direkte på nettstedet vårt eller finne din nærmeste Clarins-butikk under «Finn en butikk».

OPPDAG PRODUKTENE VÅRE

  1. Hvordan bruker jeg Clarins-produkter?

    Påføringsmetoder som er spesifikke for hvert produkt, lar deg få mest mulig ut av dem.

    Du finner påføringstips på hver produktside på Clarins.no.

    Påføringsvideoer er også tilgjengelige i Beauty School-delen.

    La deg inspirere og la skjønnheten stråle. Uavhengig av om du leter etter sminke eller ansiktspleieprodukter, er det mange videoer som venter på deg!
  2. Hvordan finner jeg det rette produktet for meg?

    Oppdag vår ekspertise og råd gjennom en Clarins skjønnhetskonsultasjon.

    START DIN SKJØNNHETSKONSULTASJON NÅ Clarins skjønnhetskonsultasjon guider deg gjennom produktlinjene våre, og hjelper deg med å lage ditt eget skreddersydde skjønnhetsprogram.

    Du får svar på en rekke spørsmål om huden din, bekymringer du måtte ha, dine preferanser og typen produkter du leter etter.

    Deretter får du en liste over produkter som er ideelle for skjønnhetsritualet ditt, sammen med anbefalinger for en bestemt anledning eller begivenhet.

    Hudpleierutinen din blir opprettet og lagret i Clarins-profilen din, under «Skjønnhetskonsultasjon». Du kan til og med skrive den ut!

    Profilen din inneholder ikke bare produktanbefalinger, men også påføringsråd.
  3. Hvilke aktive ingredienser finnes i Clarins-produkter?

    Du finner naturlige aktive ingredienser og andre komponenter i produktene våre. Finn beskrivelser for våre viktigste aktive ingredienser, samt relevante produktserier her.

    For å finne ut sammensetningen av produktene våre, kan du lese produktdatabladene på nettstedet vårt. Hele INCI-listen finner du helt nederst på siden i ingrediensdelen:
  4. Er det mulig å motta vareprøver?

    Vi kan ikke sende vareprøver direkte til deg per post.

    Du kan imidlertid oppdage produktene våre:

    • Hos våre autoriserte selgere (parfymerier, apotek og varehus). Adressene nærmest deg er tilgjengelige her.

    • I vår Clarins-nettbutikk tilbyr vi 3 hudpleie- og sminkeprøver som du kan velge blant et utvalg av produkter, avhengig av tilgjengelighet.
  5. Jeg vil finne ut mer om produktene deres

    Clarins er glad for å svare på alle spørsmål du måtte ha i Beauty FAQ.

    Få alle våre skjønnhetstips for å ta vare på deg selv og hele familien, fra hudpleie og sminke til ingredienser.

FAGLIGE FORESPØRSLER

  1. Jeg vil gjerne selge produktene deres på nettet

    Du vil gjerne dele Clarins-merket på nettstedet ditt, og vi takker for interessen din. For det første er det obligatorisk å være forhandler på et fysisk salgssted der Clarins-merket selges.  Hvis dette er tilfelle, inviterer vi deg til å sende forespørselen din via rekommandert sending til Direction du Digital Clarins France, 12 avenue de la Porte des Ternes, 75017 Paris, Frankrike.
  2. Jeg vil gjerne bruke produktene deres i min profesjonelle aktivitet

    Du vil bruke Clarins-produkter i profesjonell sammenheng, og vi takker for at du tenker på Clarins.  Distribusjonsavtalen vår på det norske markedet gjør det derimot ikke mulig å svare positivt på forespørselen din. Clarins selger sine produkter utelukkende gjennom selektiv distribusjon, som inkluderer parfymerier, varehusutsalg og enkelte apotek.
  3. Jeg ønsker å søke jobb eller praksis

    Clarins Group har et dedikert nettsted som tilbyr jobb- og internshipmuligheter i Frankrike og i utlandet. Du får tilgang til dette ved å klikke HER.

    På dette nettstedet kan du opprette kandidatplassen din, laste opp CV-en din og se tilgjengelige tilbud.

VAREPRØVER

  1. Jeg vil finne ut mer om produktene deres

    Clarins svarer på alle spørsmål du måtte ha i sin Beauty FAQ!

    Få alle våre skjønnhetstips for å ta vare på deg selv og hele familien, fra hudpleie og sminke til ingredienser.
  2. Jeg ønsker å motta premier (f.eks. vareprøver) for et arrangement

    Du har bedt om å få tilsendt vareprøver og reklameartikler til arrangementet ditt.

    Vi beklager at vi ikke kan svare positivt på forespørselen din.

    Disse er utelukkende reservert for våre Clarins-butikker, -utsalg og autoriserte selgere.
  3. Er det mulig å motta vareprøver?

    Vi kan ikke sende vareprøver direkte til deg per post.

    Du kan imidlertid oppdage produktene våre:

    • Hos våre autoriserte selgere (parfymerier, apotek og varehus). Adressene nærmest deg er tilgjengelige her.

    • I vår Clarins-nettbutikk tilbyr vi 3 hudpleie- og sminkeprøver som du kan velge blant et utvalg av produkter, avhengig av tilgjengelighet,med bestillingen din.

PARTNERSKAP

  1. Jeg vil gjerne bli en Clarins-tester

    Hvis du er interessert i å bli med i Clarins' testpanel, kan du søke ved å kontakte: LES LABORATOIRES CLARINS Evaluation Laboratory 5 rue Ampère 95300 PONTOISE Frankrike Tlf.: 00 33 (0) 1 34 35 15 28 (kun mandager)
  2. Jeg vil gjerne organisere et arrangement i samarbeid med Clarins

    Du vil be Clarins om hjelp med arrangementet ditt, og vi takker deg for at du tok kontakt med oss.  Clarins Group er for tiden veldig engasjert i mange partnerskap.  Vi inviterer deg til å sende din henvendelse per post til Clarins Public Relations France, 12 avenue de la Porte-Des-Ternes, 75017 PARIS, Frankrike
  3. Jeg leter etter premier for et arrangement

    Du har bedt om å få tilsendt vareprøver og reklameartikler til arrangementet ditt. Vi beklager at vi ikke kan svare positivt på forespørselen din.  Disse er utelukkende reservert for våre Clarins-butikker, utsalg og autoriserte Clarins-selgere.
  4. Jeg er en influencer/påvirker. Er et partnerskap mulig?

    Du ber om et samarbeid med Clarins, og vi takker deg for interessen.  Vi inviterer deg til å sende partnerskapsforslaget ditt direkte via e-post til: kundeservice-no@online.Clarins.no.

PRODUKTINFORMASJON OG KLAGER

  1. Jeg vil finne ut mer om produktene deres

    Clarins svarer på alle spørsmål du måtte ha i sin Beauty FAQ!

    Få alle våre skjønnhetstips for å ta vare på deg selv og hele familien, fra hudpleie og sminke til ingredienser.
  2. Hvordan legger jeg ut en anmeldelse på nettet?

    Vi elsker å lese tankene dine! Nøl ikke med å dele erfaringene dine med oss etter bruk av produktene våre.

    Gå til produktsiden, «Anmeldelser» og deretter «Skriv en anmeldelse».

    Et vindu åpnes der du kan fylle ut det korte skjemaet og klikke på «Legg opp anmeldelse». Din mening vil bli moderert av teamet vårt før publisering.

    Alle dine kommentarer om Clarins-produkter lagres i kontoen din på www.Clarins.no.
  3. Jeg har et problem med produktet mitt

    Til tross for at vi gjør vårt beste for å levere produkter av høyeste kvalitet, har du opplevd et problem med et av produktene våre.

    Vennligst skriv til oss via kontaktskjemaet vårt, så svarer vi raskt med den mest passende løsningen.

SPOR PRODUKTET DITT

  1. Dette vil du finne på T.R.U.S.T.

    Gjelder Clarins T.R.U.S.T.-plattformen for både hudpleie- og sminkeprodukter?

    For øyeblikket gjelder Clarins T.R.U.S.T.-plattformen kun hudpleieprodukter. Utrullingen av Clarins T.R.U.S.T. vil være progressiv, men Clarins har gjort det til en prioritet å innlemme ingredienser i hudpleieformler på kort sikt.

    Gjelder Clarins T.R.U.S.T. for alle produktformater (inkludert vareprøver …)?

    Informasjonen på Clarins T.R.U.S.T. er kun gyldig for produkter i full størrelse.

    Hvorfor brukes ikke Clarins T.R.U.S.T. på emballasje?

    Clarins T.R.U.S.T.-plattformen vil bli rullet ut i flere faser. På kort sikt har Clarins prioritert ingrediensene i hudpleieformlene våre.

    Vil alle hudpleieproduktene fra Clarins bli inkludert?

    Clarins T.R.U.S.T.-plattformen er basert på blokkjedeteknologi, som kun gjelder produkter laget av Clarins. Målet vårt er å innlemme alle hudpleieproduktene våre i Clarins T.R.U.S.T. innen 2025, med unntak av produkter laget av underleverandører, produsert av uavhengige selskaper. Vi arbeider med underleverandører når produktutviklingen krever bestemte ferdigheter eller prosesser som ikke kan utføres på fabrikken vår i Pontoise. Alle produkter fra underleverandører oppfyller de samme strenge kvalitetskravene som produkter utviklet internt.
  2. Ingredienser og formler

    Vil alle ingrediensene i produktformlene bli sporbare på Clarins T.R.U.S.T.?

    For øyeblikket gjelder Clarins T.R.U.S.T.-plattformen kun for plantebaserte ingredienser – grunnlaget for våre ansvarlige anskaffelser. Informasjon om andre ingredienser i formelen – som konserveringsmidler, fortykningsmidler eller solbeskyttelse – vises for hvert produkt på Clarins‘ nettsted.

    Vil alle plantene i Clarins’ Herbarium bli sporbare?

    På lang sikt har vi som mål at alle plantene i Clarins’ Herbarium skal være sporbare via Clarins T.R.U.S.T.-plattformen.

    Hvorfor har noen planter to forskjellige opphav?

    For å beskytte innhøstingen mot mulig dårlig vær prøver vi å prioritere minst to kilder for hver plante i vårt Herbarium. Hver av produsentene våre følger strenge retningslinjer etablert av ekspertene våre for å garantere identisk kvalitet for alle innhøstede planter, uavhengig av opprinnelse.

    Hvorfor anskaffer ikke Clarins planter bare i Frankrike?

    Hos Clarins prioriterer vi anskaffelser i Frankrike når det er mulig. Noen ganger er det imidlertid bare planter fra andre steder som har de bestemte egenskapene fytokjemikerne er ute etter. Anskaffelse av visse ingredienser fra land med en lav indeks for menneskelig utvikling (HDI, Human Developing Index) gjør det mulig for oss å støtte en rekke fairtrade-programmer rundt om i verden, på Madagaskar og i Burkina Faso for å nevne to. Dette hjelper oss med å oppmuntre lokalbefolkningen til å utvikle kunnskap og ferdigheter og den lokale økonomien, samtidig som vi respekterer lokale ressurser.
  3. Partnere og økologisk jordbruk

    Hva står «CCF» (Certified Clarins Farm) for?

    Partnere som er merket med «CCF», oppfyller de høyeste kravene for anskaffelse av planter som definert i Clarins’ retningslinjer for ansvarsfulle anskaffelser. Tilgjengelig på Clarins.no. Kriteriene er: sertifisert økologisk jordbruk + sporbarhet helt ned til innhøstingsområdet + en langvarig kontrakt mellom Clarins og leverandøren.

    Hvorfor bruker ikke Clarins bare økologiske ingredienser?

    Clarins‘ retningslinjer for ansvarsfulle anskaffelser er basert på kriterier som brukes for regenerative jordbrukspraksiser, som er enda strengere enn dem som brukes for å garantere økologiske ingredienser. For å kunne bli klassifisert i samsvar med regenerativt jordbruk, må prosessene og ingrediensene beskytte miljøet samtidig som de respekterer lokalbefolkningen, en forpliktelse i tråd med Clarins‘ filosofi.

    Når det er sagt, prioriterer Clarins planteekstrakter som er innhøstet fra sertifisert økologisk jordbruk. For tiden består 59 % av vårt Herbarium av økologiske planter. Vi har som mål å nå 80 % innen 2025.

    For ingredienser som verken er økologisk dyrket eller sertifisert økologisk, jobber vi så mye som mulig for å gjøre dem økologiske sammen med leverandørene våre. I 2021 har vi hjulpet og bekreftet 13 overganger til økologisk jordbruk.
  4. Produksjon og produktsikkerhet

    Hva betyr produksjonsdatoen i Clarins T.R.U.S.T.?

    Produksjonsdatoen viser til datoen da produktet ble pakket. Med andre ord, datoen da produktet ble fylt.

    Hvor lenge er det trygt å bruke produktet?

    Hos Clarins er holdbarhetsperioden for all kosmetikken vår angitt til 36 måneder når den oppbevares riktig, med mindre det står noe annet på emballasjen. Se periode etter åpning-merket (ofte i form av en krukke med et tall ved siden av) på baksiden av emballasjen vår for å se hvor mange måneder produktet ditt minst kan brukes etter åpning.

    Vil produktet bli mindre effektivt etter åpning?

    Sikker bruk av alle produktene våre har høyeste prioritet hos Clarins. Derfor er kvaliteten og egenskapene til formlene våre garantert innenfor grensen på holdbarhetsperioden på 36 måneder og perioden etter åpning på etiketten. Alle formlene våre er testet under ekstreme eller akselererte forhold, noe som gir produktene en minste holdbarhet på 36 måneder etter produksjondatoen så lenge de oppbevares riktig.

    Hvorfor kan jeg bare se produksjonsdatoen på Clarins T.R.U.S.T.?

    Produksjonsdatoen brukes som en referanse for alle andre stadier i et produkts livssyklus. Den markerer også starten på et produkts holdbarhetsperiode. Hos Clarins er nesten alle hudpleieproduktene våre laget på fabrikken vår i Pontoise, nord for Paris. Derfor er hele produksjonsprosessen fra klargjøring av formelen til kvalitetskontroll overvåket fra start til slutt.