Vilkår og betingelser for salg
Hva om det å bli forstått
var den ekte luksusen?
Dette er våre vilkår og betingelser for salg, og de kalles ofte “T&Cs”.
Men du vet allerede at det er det de kalles, fordi alle bedrifter er påkrevd å ha dem for sine kunder.
“Jeg godtar”.
Hvor mange ganger har du godkjent T&Cs uten å lese dem? Godtatt vilkår og betingelser uten å lese dem? Eller lest dem og umiddelbart glemt dem?
Når du legger inn en bestilling, håper vi at du vil bekrefte at du faktisk har lest våre “T&Cs” og at du godtar dem.
Vi vil gjerne at du leser dem, fordi de er de eneste som gjelder dine kjøp på vår side.
Ingen behov for å signere med en penn, bare kryss av i boksen.
Våre T&Cs kan endre seg, men for å gjøre det enkelt, vil versjonen som er på nett den dagen du foretar ditt kjøp være den vi bruker i din bestilling.
Husk å sjekke
vilkårene fra tid til annen,
slik at du kan lese
dem når du har et ledig øyeblikk.
En versjon som kan lastes ned og skrives ut finner du her.
Last ned Last ned
Hva hvis bedre forståelse var den ekte luksusen?
Fordi det er viktig å forstå hva du begir deg ut på når du kjøper noe,
har vårt team tatt seg tid til å forklare alt for deg og fortelle deg "historien” om våre T&Cs.
De og vi er her for å hjelpe deg med å forstå våre produkter, hvilke rettigheter du har, hva du lover oss og motsatt.
Ikke alle snakker flytende advokat, men alle liker en god historie.
Så len deg tilbake og nyt denne historien!
Nå begynner vi,
følg veiledningen!
-
Definisjoner – Snakker du Clarins?
-
Hvem? La oss bli kjent med hverandre!
-
HVA og HVORDAN
-
Hvor?
-
Hvor mye? Pris- og betalingsvilkår
-
“Hva hvis jeg ombestemmer meg?”
-
“Hva skal jeg gjøre om det oppstår et problem?”
-
Få mest mulig ut av “Club Clarins”?
-
Åndsverk
-
Din personlige informasjon
-
Vilkår gavemelding
-
Definisjoner – Snakker du Clarins?
-
HVEM? La oss bli kjent med hverandre!
-
HVA og HVORDAN
-
Hvor?
-
Hvor mye? Pris- og betalingsvilkår
-
“Hva hvis jeg ombestemmer meg?”
-
“Hva skal jeg gjøre om det oppstår et problem?”
-
Få mest mulig ut av “Club Clarins”?
-
Åndsverk
-
Din personlige informasjon
-
Vilkår gavemelding
Gave
alt som gis til deg gratis når du legger
inn en bestilling (for eksempel
vareprøver, goodie bags, deksler osv.)
Bestilling
prosedyren hvor
du bestiller
produkter
på siden vår.
Kontrakt
T&Cs og ingenting annet!
Produkter
alle produktene
du har bestilt
fra siden vår.
Transportør
bedriften som vil håndtere
frakten av dine produkter
til adressen du har oppgitt til oss.
Side
Når vi bruker ordet “vi”, mener vi oss, Clarins Groupe International. Dette er vårt fulle juridiske navn.
Når vi sier “deg”, mener vi alle våre brukere, enten du ønsker å legge inn en bestilling eller om du allerede har gjort det.
Nettsiden til CLARINS.NO (“Siden”) er en salgsside på nett tilgjengelig for alle internettbrukere på adressen www.clarins.no
Vår side publiseres og vedlikeholdes av:
Vi, Clarins Groupe International
En sveitsisk gruppe | Delkapital: €200,000
Registreringsnummer: IDE CHE-109.416.778
Hovedkontor: 4 route de la Galaise, 1228 Plan-les-Ouates, Genève, Sveits
MVA-nr.: CHE-109.416.778
Vår publiseringsdirektør er Samuel Colin
Vertskap for siden vår er:
Isobar London Ltd
10 Triton Street, Regents Place
London NW1 3BF, Storbritannia
Registreringsnummer: 06023874
Tlf: +44 207 0707890
Du har tilgang til siden 24 timer per dag, 7 dager i uken, 365 dager i året. Noen ganger er siden utilgjengelig, spesielt når den vedlikeholdes. Hvis dette er tilfelle, kan vi ikke holdes ansvarlige.
Hvordan kan du kontakte oss?
Hvis du trenger å kontakte oss, kan du prøve et magisk speil, men det følgende er sannsynligvis enklere:
Viakontaktskjemaet På e-post: kundeservice-no@online.clarins.comHvem kan bestille?
Representerer du
en bedrift,
en institusjon,
en organisasjon,
en forening eller
en offentlig instans?
Er du en myndiggjort voksen
som er i stand til å legge inn en bestilling?
I så fall er siden vår vidåpen!
Eschscholtzia
Som du allerede vet,
hvis du ikke er myndig og ikke kan inngå kontrakter (for eksempel hvis du er under atten år, eller underlagt en rettsordre fordi du ikke er i stand til å administrere ditt eget liv), trenger du tillatelse fra vergen din. Vi er ikke påkrevd å sjekke at du har tillatelse, det er opp til deg å gjøre det.
Hvis du ikke gjør det, kan vi ikke holdes ansvarlige for dine handlinger, og vi vil bli påkrevd å kansellere bestillingen uten varsel.
Hvis vergen din gir deg tillatelse til å bestille på siden, påtar han eller hun seg fullt ansvar for abonnement og må betale for det.Foreta kjøp til eget bruk eller til bruk av noen du kjenner som du ønsker å dele vår verden med;
Ikke kjøpe og/eller videreselge produkter på kommersielt grunnlag;
Ikke distribuere produktene på noen måte.
THE SITE ENABLES US TO OFFER COSMETICS AND PERFUME PRODUCTS FOR SALE TO YOU.
Please note that all the offers of products proposed on the site are limited to www.clarins.no
01
Hvordan bestilles våre produkter?
Velg dine produkter
og legg dem i handlekurven
Opprett en konto eller sjekk ut som “gjest”
Når du legger inn en bestilling, har du mulighet til å opprette en konto, men dette er ikke påkrevd. Det er opp til deg, fordi du kan også bestille uten en konto.
Vi kaller dette "gjestemodus”.
For å opprette kontoen din:
- Gi oss nødvendig personlig informasjon, som navn, etternavn, e-post, adresse og fødselsdato. Glem ikke at adressen din må være i Norge, fordi vi leverer ikke noe annet sted!
- Klikk på “Opprett”;
- Vent på bekreftelses-posten som vi vil sende deg til e-postadressen du har gitt oss.
Koble til
(Hvis du har en konto. Hvis du ikke har en konto, gå rett til Trinn 4)
For å gjøre dette, må du identifisere deg ved bruk av:
Din e-postadresse;
Ditt passord.
Dette er e-posten og passordet du oppga da du opprettet kontoen din. Hvis du har glemt dem, er det veldig enkelt: Du kan nullstille dem ved å klikke på
“Jeg har glemt passordet mitt”.
Godta T&Cs
og personvernerklæringen
Ingenting kan være enklere:
Kryss bare av i boksene!
Klikk på “Bestilling”
Du kan skrive ut et bestillingssammendrag.
Motta din bestillingsbekreftelse
Når din bestilling er registrert, vil du motta to separate e-poster:
Den første er en detaljert bestillingsbekreftelse. Denne bekreftelsen er vår aksept av din bestilling og bekrefter transaksjonen, på vilkåret at betaling har blitt foretatt;
Den andre vil bli sendt til deg når bestillingen din er sendt. I denne e-posten vil du finne fakturaen din med det nøyaktige beløpet på bestillingen din samt en lenke til sporingsinformasjon.
02
Når er du forpliktet?
Din bestilling anses som forpliktende så snart du klikker på “Bekreft og betal”,
i henhold til dobbeltklikkprotokollen.
Du godtar prisene, volumene, spesifikasjonene og leveringsperioden for produktene som du har bestilt.
Våre verktøy for å registrere bestillinger fungerer som bevis på innholdet i vår kontrakt og signeringsdato.
Ved å klikke på “Bekreft og betal”, er kontrakten vår signert. Det er derfor det er så viktig at du leser før du klikker!
03
Begrensninger i bestillingen
I hver bestilling
kan du bestille opptil 3 av hver vare.
04
Hva lover du å gjøre når du bestiller våre produkter?
A - Du lover å informere deg selv om produktene:
Vi har jobbet hardt for å liste opp spesifikasjonene til alle våre produkter på siden vår slik at du kan lære mer om dem før du legger inn en bestilling.
For eksempel vil du finne den anbefalte måten å bruke hvert produkt på, dets sammensetning eller prisen, men også mer teknisk informasjon som vi har gjort tilgjengelig i vår kapasitet som produsent.
Vi gjør vårt beste for å sikre at bildene av produktene er så realistiske som mulig, men det kan være små forskjeller, og vi ber om din forståelse for dette. Det er ikke alltid lett å ta bilde av et produkt!
B - Du lover å betale
prisen for produktene:
Ved å legge inn en bestilling,
over du å betale for produktene du har kjøpt.
Vi vil suspendere eller kansellere
bestillingen din hvis du ikke betaler.
C - Du lover å oppdatere din personlige informasjon raskt hvis du endrer adresse, telefonnummer eller noe annet
Det er sikkert ikke nødvendig å nevne,
men hvis du ikke holder oss oppdatert,
kan vi få problemer med å levere dine kjøp til riktig adresse.
05
Mangel på tilgjengelighet
Hvis et eller flere av produktene som du har bestilt ikke er tilgjengelig:
- Vi vil informere deg via e-post;
- Beløpet på bestillingen vil bli beregnet på nytt ved å trekke fra prisen på produktet/produktene som ikke er tilgjengelige.
Hvis alle produktene i bestillingen ikke er tilgjengelige, vil vi informere deg på e-post og du vil ikke bli belastet.
06
Kansellering
- Hvis du ønsker å kansellere en bestilling, kan du kontakte kundeservice.
- Hvis bestillingen ikke har blitt behandlet enda, vil vi prøve å kansellere den.
- Hvis bestillingen har blitt behandlet, vil vi ikke kunne kansellere den.
- Hvis dette er tilfelle, kan du nekte å motta bestillingen når den leveres.
Hvor leverer vi?
Vi leverer kun i Norge
Vi vil levere til deg til en adresse du velger:
- Den du lagrer i kontoen din;
- Eller den du oppgir til oss når du bestiller.
Pass på at du sjekker at informasjonen din ikke har endret seg fordi vi er ansvarlige for feil i registrering av informasjon som du oppgir.
Du kan også ha,
i henhold til hvilken transportør som brukes, ulike alternativer som lar deg optimalisere leveringen av produktene dine:
- Velge en ny leveringsadresse;
- Velge et nytt leveringssted, osv.
Du vil kunne overvåke alt dette via transportørens nettside eller app.
Camelllia
Når vil du motta produktene dine?
Din bestilling vil bli levert innen 2 til 6 dager fra den er bekreftet, i henhold til leveringsmetoden du har valgt og senest innen 14 virkedager.
Hvis disse datoene faller på en søndag eller offentlig fridag, vil bestillingen din bli levert neste virkedag.
Naturally
1.
De indikerte periodene kan utvides
hvis du velger å endre leveringen på transportørens nettside eller app (endring av leveringsadresse, leveringssted osv.).
2.
Leveringen vil skje når betalingen er fullført!
3.
Vi vil gjøre vårt beste for å sikre at bestillingen din ankommer innen estimert tid!
Hvis du nesten ikke kan vente på å motta bestillingen din, kan du spore den når som helst ved å bruke lenken sendt i e-posten som vi sendte til deg etter at du bestilte.
Hvem leverer?
Vi leverer ikke produktene våre selv.
Vi inviterer deg til å lese vår detaljerte leveringserklæring her.
Hvis du har et problem med levering, gå til nummer 7. Vi vil forklare alt.
Iris
Pris for produktene på siden
De indikerte prisene:
- kan betales i norske kroner (NOK);
- er fullstendig og inkluderer eventuell merverdiavgift på dagen for bestillingen.
- Terskelen for gratis standardfrakt er 500 NOK. Under denne bestillingsverdien er prisen for standard frakt i NO 59 NOK.
Våre priser kan gå opp eller ned i løpet av året. Vi vil behandle bestillingen din på grunnlag av prisene vist på siden når du foretar kjøpene dine.
Kampanjer er gyldige i henhold til tilgjengelighet på lager og for den indikerte perioden. Når det er tomt, er det tomt!
Hvis ingen sluttdato er indikert, vil tilbudene gjelde så lenge de vises på siden.
Glem ikke at kampanjene er begrenset til det tilgjengelige lageret. Hvis vi ikke har flere gaver på lageret, vil kampanjen bli trukket tilbake fra siden så snart som mulig og vi forbeholder oss retten til å bytte ut den utilgjengelige gaven med en annen gave.
Hvis du mottar et produkt gratis i løpet av bestillingen din på grunn av en teknisk feil, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen din. Hvis produktet som ikke har blitt betalt for leveres til deg, kan vi be deg om å returnere det eller betale for det.
Hvilke betalingsmetoder godtar vi?
I dag kan du betale ved å bruke:
-
Følgende bankkort:
Visa, Mastercard og American Express.- Disse kortene må ha blitt utstedt
av en bank basert innenfor
Den europeiske union eller i Monaco. - I løpet av utsjekking vil du bli omdirigiert til våre sikre betalingstjenesteleverandør, Ingenico. Ikke bekymre deg, dette skjer alltid når du handler på nett.
- For å sørge for sikkerheten til en kortbetaling, må du gi Ingenico betalingstjenester med visuelt kryptogram (CVV) fra bankkortet ditt.
- Du vil kunne se direkte på siden om betalingen din har blitt godtatt eller avvist.
- Du garanterer for oss at du er autorisert til å betale med kort med kortet du har brukt.
- Disse kortene må ha blitt utstedt
- Paypal
- Klarna (betal senere)
Hva skjer hvis du ikke betaler?
Hvis du ikke betaler, vil vi suspendere eller kansellere bestillingen din og/eller levering av den.
Hvis du ikke betaler innen 10 dager etter bestilling, kan vi belaste deg med forsinkelsesrenter.
Disse gebyrene vil være et beløp tilsvarende rentesatsen pluss fem poeng hvis du ikke har betalt innen ti dager etter fakturadatoen.
Fra når tilhører produktene deg?
Produktene tilhører oss til du har betalt for dem fullt ut.
De tilhører deg når du ikke lenger skylder oss noe!
Trenger du en faktura?
Etter at du bestiller, vil en detaljert bekreftelse bli sendt til deg til e-postadressen du har gitt til oss. Denne bekreftelsen vil spesifisere det nøyaktige beløpet fakturert og hvordan bestillingen vil bli levert.
Når bestillingen din er sendt, vil vi sende deg en e-post “Din faktura og bestillingssporing” med en detaljert faktura og en lenke til bestillingssporing.
Hvis vi skal stole på hverandre,
må vi spille med åpne kort!
Kan du ombestemme deg, og når?
Du kan endre mening innen 14 kalenderdager fra mottak av dine kjøp, og dette kalles avbestillingsrett. Den fungerer svært bra.
FOR AT DU UTNYTTE DIN RETT TIL Å KANSELLERE, MÅ DU:
- Informer oss om avgjørelsen din med en tydelig erklæring (f.eks. et brev sendt med post, faks eller e-post), "erklæringen"). Du kan bruke dette angreskjemaet, men det er ikke obligatorisk
- Etter en periode på 14 dager, kan du ikke lenger ombestemme deg..
Det er den datoen du sender pakken som beviser at du har returnert bestillingen innen tidsfristen.
Fordi et bilde er verdt mer enn tusen ord:
Vi har rett til å be deg om bevis for datoen du returnerte produktene ved at du for eksempel gir oss en kvittering som bekrefter at du har returnert bestillingen innen tidsfristen.
VÆR FORSIKTIG!
Etter en periode på 14 dager, kan du ikke lenger ombestemme deg.
Det er den datoen du sender pakken som beviser at du har returnert bestillingen innen tidsfristen.
Vi har rett til å be deg om bevis for datoen du returnerte produktene ved at du for eksempel gir oss en kvittering som bekrefter at du har returnert bestillingen innen tidsfristen.
Du kan ikke returnere:
Kosmetiske produkter hvis du har åpnet dem eller brutt forseglingen etter mottak,
av hygiene- og helseårsaker;
Produkter som du har fått laget spesielt til deg
Hvis produktet du har fått laget spesielt til deg er skadet, kan du se litt lengre ned i delen “Hva skal jeg gjøre hvis det oppstår et problem?”
Du er ansvarlig for og godtar alle risikoene relatert til retur av produktene dine. Hvis vi ikke mottar dem, kan vi ikke refundere dem for deg.
Hvordan fungerer refunderingsprosessen?
Fortell oss
Hvis du endrer mening, la oss få vite:
-
Bruk avbestillingsskjemaet vi har laget for å gjøre ting enklere, tilgjengelig på kontaktskjemaet eller send oss et vanlig brev.
Innholdet i ditt kanselleringsbrev kan være:
“Til Clarins Groupe International, 4 route de la Galaise, 1228 Plan-les-Ouates, Genève, Sveits
Jeg / vi (*) meddeler herved at jeg / vi (*) ønsker å bruke min kanselleringsrettighet gjeldende i
i forbindelse med min / vår (*) bestilling for følgende produkter (*)Bestilt dato (*) / Mottatt dato (*) : [Må fylles inn]
Forbrukerens navn : [Må fylles inn]
Forbrukerens adresse : [Må fylles inn]
Forbrukerens signatur : [Må fylles inn]
Dato : [Må fylles inn]
(*) Slett om ikke aktuelt”
Send oss brevet ditt eller kanselleringsskjemaet, helst med registrert post med anerkjennelse av mottak (men du er ikke forpliktet til dette) til følgende adresse: To Clarins Groupe International, 4 route de la Galaise, 1228 Plan-les-Ouates, Genève, Sveits
Enten
- Kontakt kundeservice for en forhåndsbetalt returetikett. Vil vil sende den til deg på e-postadressen indikert i kontoen din.
Ta ut returlappen din og legg den i originalemballasjen
(der dette er mulig)
Inkluder produktene du ønsker å returnere
(sørg for at du teiper igjen pakken);
Klistre den forhåndsbetalte returetiketten
på pakken eller betal for frakt
(i dette tilfellet må du betale selv for frakt);
Lever returpakken på ditt lokale poststed for DPD Chronopost
DPD-stedene og hentepunktene er bredt tilgjengelige i Norge og er oppført på nettsiden https://www.ups.com/dropoff.
Vent 7 til 10 dager før vi mottar dine returnerte produkter
og du vil bli refundert via betalingsmetoden du først brukte
(bankkort, Paypal-konto eller Klarna)
Hva er reglene for å returnere et produkt?
Hvis du ikke respekterer følgende regler, vil vi ikke kunne behandle din returforespørsel.
Produkt i perfekt tilstand:
Produktet må være intakt, ligge i emballasjen og være i tilstanden du mottok det. Produktet og dens emballasje må ikke skades eller brytes.
Komplett produkt:
Produktet må returneres med tilbehør og pakkelapp. Hvis produktet er del av en boks, må du returnere hele boksen.
Produkter + gaver:
Hvis du har mottatt gaver sammen med produktene du kjøpte og du bestemmer deg for å returnere produktene, må du returnere produktene og gavene. Hvis du ombestemmer deg om et produkt, kan du beholde gavene som du mottok sammen med bestillingen din;
Hvordan refunderer vi deg?
Refunderingen vil bli behandlet til kontoen som korresponderer til bankkortet du betalte med.
Hvilket beløp vil bli refundert?
Hvis du respekterer returperioden og prosessen for retur av produktene dine, vil vi refundere hele beløpet for de kjøpte produktene.
Hvor lang tid tar refunderingen?
Vi vil refundere deg innen 10 virkedager fra mottak av alle produktene.
Hvis vi ikke har refundert deg innen 10 dager fra vi har mottatt alle produktene, vil beløpet vil skylder deg bli økt med:
- 5 % hvis forsinkelsen er mellom 11 og 20 dager;
- 10 % hvis forsinkelsen er mellom 21 og 30 dager;
- 20 % hvis forsinkelsen er mellom 31 og 60 dager;
- 50 % hvis forsinkelsen er mellom 61 og 90 dager;
- Med 5 tilleggspunkter for hver nye måned med forsinkelse opptil prisen på produktene, deretter ved lovfestede rentesatser.
Vi vil at din opplevelse
skal være så god som mulig,
og vi vil finne
en løsning på ethvert problem
som du kan møte på
Kontakt oss,
la oss snakke
om det og finne ut av det!
Har teksturen eller duften
til produktet ditt blitt endret?
Har du en intoleranse?
I disse situasjonene, som dessverre kan oppstå på tross av vår innsats, har vi laget spesielle prosedyrer som vil bli forklart til deg. Vi inviterer deg til å kontakte oss via kontaktskjemaet.
Pakken din er åpnet eller skadet, eller produktene dine er ødelagt?
I dette tilfellet
må du absolutt:
-
Indikere dette for oss på leveringslappen (“håndskrevne reserver”);
-
Signere leveringslappen som du har foretatt håndskrevne reserver på;
-
Umiddelbart signalisere problemet i Clarins’ kundeserviceteam;
-
Sende dokumentene forespurt av kundeservice for at et krav skal fremsettes mot transportøren.
Din pakke er forsinket eller mangler?
Vi bruker svært pålitelige bedrifter som fraktspesialister (“transportørene").
Men transportørene kan noen ganger møte på problemer med levering innen perioden som vi har indikert for deg. Det kan bli forsinkelse i leveringen. Dine kjøp kan også bli borte.
Vi beklager dette, men det er ikke vår feil.
Hvis du opplever en forsinkelse på mer enn 7 dager i din levering, kan du informere oss og vi vil kontakte transportøren for å trigge åpning av en henvendelse.
Vennligst vær oppmerksom på at denne henvendelsen kan ta 21 dager fra tiden den er åpnet.
Hvis i løpet av denne perioden:
-
Dine kjøp blir funnet: da vil de bli levert til deg.
-
Dine kjøp ikke blir funnet: transportøren vil anse dem som tapt.
I dette tilfellet:
-
Vi vil be deg om å sende oss en erklæring hvor du meddeler at du ikke har mottatt kjøpene dine.
-
Vi vil sende kjøpene du ikke har mottatt på nytt. Hvis disse ikke lenger er tilgjengelige, vil vi refundere deg.
Hvordan skal et skadet produkt returneres?
Hos oss er ingenting enklere enn å returnere et produkt, uansett årsak.
<>Vi inviterer deg til å følge returprosedyren indikert i del 6.“Hva hvis jeg ombestemmer meg?”
Er mine produkter
og boks garantert?
Vi tilbyr ikke
en kommersiell garanti
Men du drar ikke nytte av en juridisk garanti fra norsk varesalg som kan gjelde relatert til en defekt i produktet (“garantien”).
Vi må gi deg et produkt som samsvarer med det vi har lovet å selge deg. Dette er helt grunnleggende.
Og det betyr at vi er ansvarlige overfor deg for manglende samsvar som finnes i salgsøyeblikket.
Hva du kan forvente
ved mangel på samsvar
Du kan be om:
-
Reparasjon av produktet;
-
Erstatning av produktet.
Hvordan stole på garantien:
Trinn 1: Informer oss:
via post, helst ved registrert brev med anerkjennelse av mottak;
via e-post.
Du vil finne alle våre detaljer i delen Hvem?
Trinn 2: Returner produktene:
Vi inviterer deg til å følge returprosedyren indikert i Del 6. “Hva hvis jeg ombestemmer meg?”
Et samsvarende produkt betyr:
-
Et produkt som tillater bruk som vanligvis forventes av det.
-
Et produkt som oppfyller beskrivelsen vi ga av det med de kvaliteter du legitimt kan forvente.
Hva er vi ikke ansvarlige for?
Spesielt er vi ikke ansvarlige hvis:
-
Et produkt ikke er tilgjengelig;
-
Siden er ikke tilgjengelig;
-
Du legger inn en bestilling på siden når du ikke har rett til å gjøre det;
-
Din personlige informasjon endres og du ikke informerer oss;
-
En tredjepart (noen andre enn deg eller oss) forhindrer oss fra å respektere forpliktelsene våre;
-
Du forhindrer oss fra å respektere en av våre forpliktelser;
-
En force majeure-hendelse forhindrer oss fra å respektere en av våre forpliktelser (dette er en hendelse som vi ikke kan forutse, som vi kan kontrollere og som hverken du eller vi kan gjøre noe for å forhindre.
Hvis vi holdes ansvarlige for noe, vil vi ikke betale mer enn beløpet i bestillingen som du har betalt.
Hva hvis vi ikke
kommer til enighet?
For ethvert problem relatert til en bestilling, bør du kontakte oss via kontaktskjemaet.
Vi vil gjøre vårt beste for å finne en løsning sammen!
Hvis vi møtes i rettssalen (som vi virkelig ikke ønsker), vennligst merk at våre T&Cs styres av og konstrueres i henhold til lovene i Sveits, og bruk av FNs kontraktskonvensjon for internasjonalt varesalg er uttrykkelig ekskludert.
Du kan også nyte beskyttelsen gitt av de obligatoriske reglene i lovene og reguleringene i ditt bostedsland.
Hvis vi ikke klarer å komme til enighet, kan vi bruker forbrukermegling.
Det er to løsninger:
Enten
1. Vi kan møtes i Forbrukerrådet (på norsk: "Forbrukerrådet").
Del 10a(1) i den norske markedsføringsloven og artikkel 13 i direktiv 2013/11/EU tilbyr en alternativ konfliktløsningsenhet (“ADR”) for forbrukere. Forbrukerrådet er den relevante ADR-enheten i Norge.
Du kan finne mer informasjon på følgende nettside: https://www.forbrukerradet.no/
2. Europakommisjonen gir et holdepunkt for løsning av konflikter mellom deg og oss relatert til kjøp på nett.
Denne tjenesten er tilgjengelig på følgende adresse: http://ec.europa.eu/odr.
ut av “Club Clarins”?
Ja, det kan du!
Vi har laget et lojalitetsprogram kalt “Club Clarins”
Club Clarins lar deg dra nytte av eksklusive fordeler og tjenester når du samler poeng.
Alle registrerte kunder vil tjene poeng. Du kan tjene poeng på en av to måter:
- Alle som registrerer seg med en konto vil automatisk tjene 20 poeng.
- Kjøpte produkter på clarins.no gir deg 1 poeng for 10 kr (ikke inkludert leveringskostnader, lojalitetskuponger eller kjøp av gavekuponger på nett.)
Etter at du har nådd 150 og konvertert poeng
vil du automatisk motta en e-post med en kampanjekode du kan bruke på clarins.no. Denne kampanjekoden gir deg 100 kr rabatt på neste bestillingen.
Når du har brukt lojalitetskoden din, vil poengene bli trukket fra din belønningsbalanse.
Clarins-poeng har ingen pengeverdi og kan kun brukes på produkter fra clarins.no og kan ikke brukes til kjøp av e-gaver.
Lojalitetskoder er ikke bundet til deg. Du kan ha lyst til å gi dine til en venn, men en kampanjekode kan kun brukes én gang.
Lojalitetskoder utløper 6 måneder fra utstedelsesdatoen, og poeng utløper 24 måneder fra mottaksdato.
Hvis en bestilling som genererte poeng blir refundert, vil mengden poeng gitt bli trukket fra din ventende balanse.
Siden består av flere elementer, inkludert kildekode, en grafisk enhet, produkter, varemerker og design, bilder av produktene, men også modeller, videoer, tekst, navn på produkter, illustrasjoner, logoer, animasjoner og grafikk, med eller uten lyd, og annen grafikk (“elementene”).
Siden tilhører oss.
Elementene vises på siden:
- Fordi de tilhører oss; eller
- Fordi vi har autorisasjon til å bruke dem.
Du står fritt til å se på siden så mye du ønsker.
Vi autoriserer deg ikke til å bruke, reprodusere, kopiere, selge, gjøre tilgjengelig, endre eller utnytte på annen måte siden og/eller elementene, uansett dine intensjoner.
Hvis du ønsker å innhente autorisasjon, husk å spørre oss først og vent på skriftlig bekreftelse på vår avtale.
Din informasjon (navn, etternavn, e-post, fødselsdato) er personlig informasjon.
Vi innhenter den for å:
- Behandle bestillingen din;
- Sende deg, med mindre du ikke er interessert og avslår, informasjon om våre produkter og tjenester.
- Håndtere medlemskapet i vårt lojalitetsprogram.
Dette er det som kalles kunderelasjonsadministrasjon (CRM)
Når som helst, med noen få klikk, kan du få tilgang til all din personlige informasjon, endre den, be oss om å stanse bruken av den eller slette den, via kontaktskjemaet.
For å lære mer om vår personvernerklæring, inviterer vi deg til å lese vår personvernerklæring.
Vi har gjort det enkelt å sende gavemeldinger
Men vi forbeholder
oss retten til å avvise en gavemelding med innhold eller materiale som inneholder innhold eller materiale som:
- er falsk, unøyaktig, villedende, fornærmende, misbrukende, truende eller obskøen, eller som kan forårsake unødvendig irritasjon, ulempe eller belastning for en person
- inneholder materiale som er pornografisk, obskønt, uanstendig eller fornærmende, som promoterer diskriminering basert på rase, kjønn, religion, nasjonalitet, funksjonshemning eller alder, eller som kan vekke hat eller vold mot en person eller gruppe
- kan trakassere, forstyrre, ydmyke eller alarmere en person
- gir inntrykk av at den stammer fra eller har blitt godkjent av oss
- promoterer eller bidrar til ulovlige handlinger